سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت پخش مویرگی مواد غذایی در تهران

پخش مویرگی مواد غذایی به این معنا است که تولید کننده، بخش بندی‌های بازار را نادیده گرفته و محصولات خود را در کلیه بازارهای موجود پخش می‌کند. هدف از پخش مویرگی این است که محصول مورد نظر جامعه بزرگی از مصرف کنندگان را پوشش داده و همه جا در دسترس باشد. اگر تولید کننده هستید و به دنبال بهترین شرکت پخش مویرگی مواد غذایی در تهران می‌گردید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

پخش مویرگی چیست؟

پخش مویرگی مواد غذایی به ساده‌ترین بیان، مسیری است که مواد و محصولات غذایی برای رسیدن به دست مشتری طی می‌کنند. یک مسیر مستقیم، در واقع به مشتری فرصت می‌دهد تا از عمده فروش، بدون واسطه و با قیمت ارزان‌تر کالای مورد نیاز خود را تهیه کند.

به لحاظ لغوی عبارت پخش مویرگی برگرفته از دو کلمه پخش و مویرگ می‌باشد. لغت پخش به معنای رساندن محصولات از تولید کننده به خریداران است؛ اما مویرگ‌ها در این عبارت به چه معنایی هستند؟ همان طور که مویرگ‌ها در بدن وظیفه‌ی خون رسانی به سلول‌ها را بر عهده دارند، نظام پخش مویرگی نیز با همین منوال شکل گرفته است.

به طور کلی پخش یا توزیع مویرگی، فرایند ارائه کالا و خدمات به مشتریان می‌باشد. پخش مویرگی مواد غذایی نیز نمونه‌ای از یک سیستم توزیع است. در این سیستم هم از همان استراتژی‌های پخش مویرگی استفاده می‌شود. این سیستم پخش، مواد و محصولات غذایی را به طور مستقیم و بی واسطه، با استفاده از خودروهای باری مخصوص به دست مصرف کنندگان نهایی می‌رساند.

شرکت رادمان تجارت هوشیار، با رعایت شرط تعهد و حمایت مدیران ارشد برای اجرای درست نظام پخش مویرگی مواد غذایی، این سیستم را به نحو احسنت به فعل رسانده است.

مشکلات پخش مواد غذایی

امروزه با این که کل دنیا در صنعت پخش در حال مدرنیزه شدن است، در ایران سیستم توزیع هنوز با سبک و سیاق سنتی اجرا می‌شود. این در حالی است که بهبود صنعت پخش مواد غذایی با خود مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت. ابتدا مشکلات موجود در پخش مواد غذایی را با هم بررسی کنیم:

  1. تکثر شبکه‌های توزیع
  2. بی نظمی در زنجیره تامین
  3. ظرفیت‌ها خالی صنعت  پخش
  4. هزینه‌های بالا و قیمت گذاری نامعقول
  5. عدم تعامل سازنده با فعالان صنعت پخش

همان طور  که می‌بینید صنعت پخش مواد غذایی و به طور کلی صنعت پخش، با مشکلات بسیاری دست و پجه نرم می‌کند. در ادامه به چند مورد از مزایای رفع مشکلات پخش مواد غذایی اشاره خواهیم کرد:

  1. بهبود کیفیت
  2. بهبود قیمت
  3. افزایش رقابت
  4. اشتغال زایی
  5. ورود محصولات جدید
  6. کاهش هزینه‌های مبادلات

کارکرد شرکت های پخش مویرگی مواد غذایی

شرکت پخش مویرگی مواد غذتیی ، شرکتی است که محصولات را در پایین‌ترین لول کانال توزیع، عرضه می‌کند. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که  کانال‌های توزیع چی هستند؟

کانال توزیع در واقع مسیری است که در آن محصول به دست مشتری می‌رسد. در ساختار هر کانال توزیع 4 عنصر اصلی وجود دارد که عبارتند از:

  1. نیازمندی‌های مشتری
  2. توانمندی‌های شرکت
  3. در دسترس بودن
  4. تمایل واسطه‌های مناسب

زمانی می‌توان گفت یک شرکت پخش مویرگی خوب عمل کرده است که بر اثربخشی هزینه کانال‌های فعلی توزیع تداوم و بازنگری داشته باشد. همچنین باید درک کرد که قرار نیست کانال‌های توزیع همواره ثابت باشند و اگر ضرورت باشد، باید تغییر کنند.

در مواقعی که مشتریان با محصولات بسیاری از شرکت‌ها و برندهای مختلف روبرو هستند، پخش مویرگی جایگاه و ضرورت ویژه‌ای پیدا می‌کند. ایچاد یک شبکه فروش و پخش مویرگی مواد غذایی ، موجب کاهش ریسک مالی شده و همچنین باعث مدیریت و کنترل در بازار محصولات غذایی می‌شود. با استفاده از شبکه پخش مویرگی ، می‌توان از فیدبک و بازخورد بازار مطلع شد و مشتریان بیشتری را پوشش داد.

انواع شرکت های پخش مویرگی

شرکت‌های پخش مویرگی از نظر ساختار به دو دسته مستقل و وابسته تقسیم می‌‌شوند. اما تفاوت شرکت پخش مویرگی مستقل و وابسته در چیست؟

شرکت‌های پخش مویرگی که هم زمان با چند برند مختلف کار می‌کنند، شرکت پخش مویرگی مستقل محسوب می‌شوند. اما شرکت‌هایی که زیر نظر یک هلدینگ یا چند برند خاص کار می‌کنند، شرکت‌های پخش مویرگی وابسته هستند. در واقع این شرک‌ها موظف به توزیع محصولات یک برند خاص می‌باشند.

کانال های توزیع در شرکت های پخش مویرگی مواد غذایی

  1. عمده فروش: یکی از کانال‌های اصلی در توزیع مویرگی مواد غذایی ، عمده فروشی است. کالا با حجم بالا و به صورا عمده و با مارژین کم، به این کانال داده می‌شود. برای شرکت‌های تازه تاسیس و کوچک، کار با کانال‌های عمده فروشی هزینه‌های توزیع را کاهش خواهد داد.
  2. بنکداران: بنکداران نیز همان عمده فروشان کوچک و محلی هستند.
  3. پیمانکاران توزیع: این‌ها شرکت‌ها یا افرادی هستند که سرمایه حود را به منظور توزیع کالا در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهند.
  4. خرده فروش: مشتریانی مثل سوپرمارکت ها که به صورت محدود خرید می‌کنند.
  5. فروشگاه‌های زنجیره‌ای: همان فروشگاه‌های بزرگ مثل رفاه، دیلی مارکت، وین مارکت، وال مارکت و... که در نقاط مختلف کشور شعبات بسایری دارند.
  6. فروشگاه عرضه مستقیم: فروشگاه‌هایی که محصولات تولید خود را به فروش می‌رسانند.
  7. مرکز توزیع در هوراها: هوراها شامل رستوران، کت رینگ، پادگان، هتل‌ها می‌شود.

منبع: www.radmantejarat.co